• Nasza szkoła korzysta z platformy EduPage, na której znajdziesz bieżące informacje z życia szkoły, aktualny plan lekcji i wiele innych informacji.
          • Jesteśmy EKO!

Nasza gmina wzięła udział w projekcie „EKOlogiczni Liderzy LGD”. Akcja pod hasłem „Zrezygnuj z kupowania wody – Chroń siebie i środowisko” ma uświadomić starszym i młodszym mieszkańcom gminy, jak ważna jest woda w życiu człowieka, a także ile człowiek produkuje odpadów z plastiku. Zastępca Burmistrza, pan Sebastian Staniszewski, w ramach kampanii przekazał naszym uczniom z klas 0-8 butelki Dafi. Są to pojemniki wielorazowego użytku, filtrujące wodę pochodzącą z kranu. Na pewno przydadzą się zarówno w wakacje jak i w roku szkolnym.

• Wyniki konkursu "Mały Ilustrator"

W ostatnim czasie uczniowie klas I-IV mięli okazję wziąźć udział w konkursie plastycznym organizowanym przez Miejskie Centrum Kultury w Skarżysku- Kamiennej, który polegał na przedstawieniu w formie plastycznej przeczytanych wierszyków. Poezja należała do Grupy Literackiej "Wiklina". Właśnie otrzymaliśmy informację, że każdy z uczestników konkursu znajdzie przynajmniej jedną swoją pracę w wydanej przez Miejskie Centrum Kultury książeczce z wierszykami dla dzieci pt. „ Stacja Wierszykowo”. Gratulujemy młodym artystom z naszej szkoły, a byli to: Paulina i Jakub Kowalczyk oraz Sylwia Bzinkowska z klasy II.

• KONKURS RECYTATORSKI im. JANA BRZECHWY

W dniu 15 czerwca 2022r. uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Gminnym Konkursie Recytatorskim Poezji dziecięcej im. Jana Brzechwy. Uczestnicy konkursu pięknie recytowali wiersze na scenie MGOK w Wąchocku.

Jury przyznało naszym uczniom następujące miejsca:

W kategorii uczniów klas I – III

Cezary Szczygieł - klasa IV
            Kacper Obarski - klasa V
            Natalia Cholewińska - klasa VI

Gratulujemy bardzo dobrego występu. Nagrody książkowe i pamiątkowe dyplomy ufundowane zostały przez MGOK w Wąchocku.
            Panie sprawujące opiekę nad dziećmi w dniu konkursu: Marzena Łabuda, Dominika Polak.

• Uroczystości Wykusowe 2022

12 czerwca 2022 r. uczniowie naszej szkoły wraz z jej sztandarem i opiekunami towarzyszyli uroczystościom 65 rocznicy powstania Świętokrzyskich Zgrupowań Partyzanckich Armii Krajowej "Ponury"-"Nurt", które odbywały się w Wąchocku.

Obchody Wąchock - Wykus upamiętniają żołnierzy i dowódców oddziałów partyzanckich żołnierzy Armii Krajowej, dowodzonych przez płk Jana Piwnika "Ponurego" i mjr Eugieniusza Kaszyńskiego "Nurta".

• Wycieczka klasy III na Święty Krzyż

13 czerwca uczniowie klasy III wraz z wychowawcą, katechetą i rodzicami wybrali się na wycieczkę na Święty Krzyż. Celem wycieczki było jedno z najstarszych sanktuariów na ziemiach polskich znajdujące się na szczycie górskim zwanym Świętym Krzyżem, Łysą Górą lub Łyścem – (595 m n.p.m). Naszą wędrówkę rozpoczęliśmy w Nowej Słupi, skąd „Drogą Królewską” (o długości ok. 2 km i różnicy wzniesień dochodzącą do 300 m.) doszliśmy na szczyt Łyśca, gdzie zwiedziliśmy Wystawę Przyrodniczą, klasztor i poznaliśmy jego historię. Weszliśmy także na wieżę kościelną (zburzoną w 1914 roku przez Austriaków , a zrekonstruowaną w 2014 roku), z której podziwialiśmy wspaniałe widoki Gór Świętokrzyskich. Zwieńczeniem wyprawy była szczególna dla wszystikich Msza Święta, która została odprawiona w intencji uczestników wycieczki. Uczniowie podczas mszy mieli zaszczyt zasiadać w prezbiterium, biorąc czynny udział p

• Zawody Wędkarskie

4 czerwca przy zbiorniku wodnym Wędkarskiego Towarzystwa Wędkarskiego „Kamienna” w Wąchocku odbyły się spławikowe zawody wędkarskie, w których wzięli udział uczniowie Naszej szkoły: Nadia Drużdż (kl.3), Maksymilian Drabczyk (kl.2), Bartosz Kamiński (kl. 3), Bartłomiej Puchalski (kl. 5), Jan Michta (kl. 5).

• Dzień Mamy i Taty w gr. "0"

Kochani Rodzice!Dziś wielką wdzięczność czujemy,

I z serca Wam dziękujemy,

Za dane nam życie i wychowanie,

Za Wasze o nas starania.

Za trud, za pracę, za poświęcenie,

Noce nieprzespane i Wasze zmęczenie.

Za wszystko z serca dziękujemy i serdecznie całujemy!

Dzieci z grupy "0" przygotowały dla swoich rodziców mini występ. W podziękowaniu za ich miłość i troskę zaśpiewały piosenki oraz pięknie zatańczyły. Z okazji święta Mamy i Taty przygotowały także piękne laurkii i kwiaty, które wręczyły rodzicom po powrocie z przedszkola do domu.

• Wycieczka do "Magicznych Ogrodów"

W czwartek 26 maja 2022r. z okazji Dnia Mamy w gr. "0" i w kl.I, została zorganizowana rodzinna wycieczka do "Magicznych Ogrodów" koło Janowca w województwie lubelskim. Na miejscu powitały nas Wróżki Służki, oraz Krasnoludy. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od odwiedzin Skrzata Kronikarza mieszkającego w starym drzewie. Skrzat opowiedział Dzieciom historię Magicznych Ogrodów. Następnym etapem naszej wyprawy był zamek Wróżek. Dzieci wędrowały tajemniczymi tunelami i ścieżkami, a na koniec można było zjechać z mniejszej lub większej zakręconej zjeżdżalni. W przepięknej scenerii ogrodu utrzymanego w klimacie baśni, mogliśmy podziwiać piękne kwiaty, szumiące wodospady i strumienie oraz wiele zaczarowanych mieszkańców ogrodów. Osadę poruszających się Bulwiaków zwiedzaliśmy kolejką. Atrakcji w Magicznych Ogrodach jest mnóstwo. Chętne dzieci odwiedziły Mroczysko, gdzie porządku pilnował straszny

• Ukończenie projektu Uniwersytet Dzieci w Klasie

Uczniowie klasy V wraz z p. Małgorzatą Banaś w ramach lekcji wychowawczych realizowali projekt edukacyjny pt. "Ja w społeczeństwie. Jak mogę zmienić świat?". Projekt w dużej mierze ukazywał uczniom rolę obywatela w społeczeństwie oraz zasadność swojej dzialalności na co dzień w szkole i swoim najbliższym otoczeniu. Cykl zajęć poświęcony wrażliwości na drugiego człowieka, aktywnym działaniu, pomoc niepełnosprawnym, współpracy w zespole. Bardzo ważne jest, by od najmłodszych lat pokazywac młodym ludziom, że ich głos jest ważny, a oddanie i zaangażowanie w konkretnej sprawie, prowadzi do sukcesu.

• Ukończenie projektu " Kreatywne Prace Plastyczne"

W bieżącym roku szkolnym w ramach zajęć świetlicowych, uczniowie kontynuowali projekt rozpoczęty rok temu, mianowicie -Kreatywne Prace Plastyczne. Zakładał on comiesięczne publikacje prac uczniów, których inspiracje stanowił baner umieszczany na bolgu projektowym Facebook. Rozwój kreatywności wśród dzieci jest bardzo ważna. Pomysłowość i chęć do działania sprawiły, że nasza szkoła otrzymała certyfikat uczestnictwa, podobnie jak pani M. Banaś, która była koorynatorem projektu na terenie placówki. Prace powstały we współpracy z p. Marzeną Łabudą, która pomagała uczniom podczas zajęć na świetlicy.

• Ogłoszenie!

Zgodnie z kalendarzem roku szkolnego 24 - 26 maja 2022 r. (egzamin ósmoklasisty) są dniami wolnymi od zajęć szkolnych dla uczniów klas I - VII.

Oddziały przedszkolne pracują bez zmian.

• Informacje dla ósmoklasistów!

1. Uczniowie każdego dnia, w którym zdają egzamin przychodzą do szkoły do godziny 8.30.

2. Uczniowie pozostawiają przyniesione rzeczy we wskazanym miejscu.

3. Wchodząc do sali uczeń okazuje legitymację szkolną.

4. Nauczyciele pracujący w komisji egzaminacyjnej wpuszczają dzieci do sal od godziny 8.45 zgodnie z listą alfabetyczną.

• Wycieczka do Warszawy

W dniu 13 maja 2022 uczniowie klas starszych Szkoły Podstawowej w Parszowie wzięli udział w wycieczce do Warszawy. Po długim okresie nauczania zdalnego, młodzież chętnie wyruszyła w podróż na podbój stolicy.

Uczniowie wraz z przewodnikiem spacerowali po Łazienkach, zobaczyli Stadion Legii, Sejm, Plac Trzech Krzyży, Nowy Świat, Stare Miasto. Widzieli zmianę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Kolejnym etapem wycieczki był spacer po Krakowskim Przedmieściu - jednej z najbardziej znanych ulic Warszawy z Uniwersytetem Warszawskim i historycznym Hotelem Bristol.

• Konkurs literacki "Koszałek Opałek opowiada"

Miło nam poinformować, że uczeń naszej szkoły - Kacper Obarski- uczeń klasy V przystąpił do konkursu literackiego, organizowanego przez I Filię dla Dzieci i Młodzieży "Nad Skałką" - Miejską Bibliotekę Publiczną w Starachowicach. Zadaniem uczestnika było napisanie baśni lub opowiadania o perypetiach krasonludków, zwłaszcza Koszałka Opałka, który stanowi istotny element książki Marii Konopnickiej "O krasnoludkach i sierotce Marysi". Pozostało jeszcze kilka dni na rozstrzygnięcie konkursu. Czekamy z niecierpliwością na wyniki i trzymamy kciuki za Kacpra. W szkole nad konkursem czuwała p. Małgorzata Banaś.