• Dzień Mamy i Taty w gr. "0"

• Kochani Rodzice!Dziś wielką wdzięczność czujemy,

I z serca Wam dziękujemy,

Za dane nam życie i wychowanie,

Za Wasze o nas starania.

Za trud, za pracę, za poświęcenie,

Noce nieprzespane i Wasze zmęczenie.

Za wszystko z serca dziękujemy i serdecznie całujemy!

Dzieci z grupy "0" przygotowały dla swoich rodziców mini występ. W podziękowaniu za ich miłość i troskę zaśpiewały piosenki oraz pięknie zatańczyły. Z okazji święta Mamy i Taty przygotowały także piękne laurkii i kwiaty, które wręczyły rodzicom po powrocie z przedszkola do domu.

• Wycieczka do "Magicznych Ogrodów"

• W czwartek  26 maja 2022r. z okazji Dnia Mamy w gr. "0" i w kl.I, została zorganizowana rodzinna wycieczka do "Magicznych Ogrodów" koło Janowca w województwie lubelskim. Na miejscu powitały nas Wróżki Służki, oraz Krasnoludy. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od odwiedzin Skrzata Kronikarza mieszkającego w starym drzewie. Skrzat opowiedział Dzieciom historię Magicznych Ogrodów. Następnym etapem naszej wyprawy był zamek Wróżek. Dzieci wędrowały tajemniczymi tunelami i ścieżkami, a na koniec można było zjechać  z mniejszej  lub większej zakręconej zjeżdżalni. W przepięknej scenerii ogrodu utrzymanego w klimacie baśni, mogliśmy podziwiać piękne kwiaty, szumiące wodospady i strumienie oraz wiele zaczarowanych mieszkańców ogrodów. Osadę poruszających się Bulwiaków zwiedzaliśmy kolejką. Atrakcji w Magicznych Ogrodach jest mnóstwo.  Chętne dzieci odwiedziły Mroczysko, gdzie porządku pilnował straszny smok. Pozostałe dzieci w tym czasie odpoczywały w towarzystwie miłych, zielonych Robianek – robaków z kosmosu. Wycieczka była również wspaniałym doświadczeniem sensorycznym. Ta wyprawa z pewnością zostanie na długo w pamięci wszystkich uczestników wycieczki. Wycieczka do Magicznych Ogrodów okazała się  wspaniałą przygodą.

• Ukończenie projektu Uniwersytet Dzieci w Klasie

• Uczniowie klasy V wraz z p. Małgorzatą Banaś w ramach lekcji wychowawczych realizowali projekt edukacyjny pt. "Ja w społeczeństwie. Jak mogę zmienić świat?".  Projekt w dużej mierze ukazywał uczniom rolę obywatela w społeczeństwie oraz zasadność swojej dzialalności na co dzień w szkole i swoim najbliższym otoczeniu. Cykl zajęć poświęcony wrażliwości na drugiego człowieka, aktywnym działaniu, pomoc niepełnosprawnym, współpracy w zespole. Bardzo ważne jest, by od najmłodszych lat pokazywac młodym ludziom, że ich głos jest ważny, a oddanie i zaangażowanie w konkretnej sprawie, prowadzi do sukcesu.

Dzięki udziałowi w projekcie uczniowie:

- rozwinęli postawę aktywnośći obywatelskiej i zaangażowania społecznego,

- rozwinęli wrażliwość na wartości i zaangażowanie w ktywne, twórcze budowanie życia społecznego,

- nauczyli się dzielić zadaniami w grupie, wspołpracowaać i dążyć do wspólnego celu

• Ukończenie projektu " Kreatywne Prace Plastyczne"

W bieżącym roku szkolnym w ramach zajęć świetlicowych, uczniowie kontynuowali projekt rozpoczęty rok temu, mianowicie -Kreatywne Prace Plastyczne. Zakładał on comiesięczne publikacje prac uczniów, których inspiracje stanowił baner umieszczany na bolgu projektowym Facebook. Rozwój kreatywności wśród dzieci jest bardzo ważna. Pomysłowość i chęć do działania sprawiły, że nasza szkoła otrzymała certyfikat uczestnictwa, podobnie jak pani M. Banaś, która była koorynatorem projektu na terenie placówki. Prace powstały we współpracy z p. Marzeną Łabudą, która pomagała uczniom podczas zajęć na świetlicy.

• Ogłoszenie!

• Zgodnie z kalendarzem roku szkolnego 24 - 26 maja 2022 r. (egzamin ósmoklasisty) są dniami wolnymi od zajęć szkolnych dla uczniów klas I - VII.

Oddziały przedszkolne pracują bez zmian.

• Informacje dla ósmoklasistów!

• 1. Uczniowie każdego dnia, w którym zdają egzamin przychodzą do szkoły do godziny 8.30.

2. Uczniowie pozostawiają przyniesione rzeczy we wskazanym miejscu.

3. Wchodząc do sali uczeń okazuje legitymację szkolną.

4. Nauczyciele pracujący w komisji egzaminacyjnej wpuszczają dzieci do sal od godziny 8.45 zgodnie z listą alfabetyczną.

5. Nauczyciel losuje przy uczniu numer stolika, przy którym uczeń będzie pisał egzamin.

6. Na salę egzaminacyjną uczniowie mogą wnieść małą butelkę wody mineralnej, którą stawiają na podłodze przy nodze stolika.

7. Po napisaniu egzaminu uczniowie opuszczają salę, odbierają pozostawione rzeczy i wracają do domu.

• Wycieczka do Warszawy

• W dniu 13 maja 2022 uczniowie klas starszych Szkoły Podstawowej w Parszowie wzięli udział w wycieczce do Warszawy. Po długim okresie nauczania zdalnego, młodzież chętnie wyruszyła w podróż na podbój stolicy.

Uczniowie wraz z przewodnikiem spacerowali po Łazienkach, zobaczyli Stadion Legii, Sejm, Plac Trzech Krzyży, Nowy Świat, Stare Miasto. Widzieli zmianę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Kolejnym etapem wycieczki był spacer po Krakowskim Przedmieściu -  jednej z najbardziej znanych ulic Warszawy z Uniwersytetem Warszawskim i historycznym Hotelem Bristol.

Po zwiedzaniu Starego Miasta pojechali autokarem na objazd Warszawskiego City, podczas którego podziwiali największe budynki w Warszawie. Podziwiali Pomnik Małego Powstańca i zobaczyli zabytkowe mury obronne z czasów wojennych. Następnie wyruszyli na zwiedzanie Zamku Królewskiego z audio przewodnikiem. Po wyjściu z Zamku Królewskiego był czas na zakup pamiątek z Warszawy.

Kolejnym punktem wyjazdu był relaks w Muzeum Happy,  czyli  muzeum szczęścia i iluzji przy Alejach Jerozolimskich. Dzieci mogły zrobić sobie zdjęcia min. na owocowych huśtawkach, w Basenie Pink Flamingo, czy na  motocyklu Harley – Davidson.

Opiekunami wycieczki były: kierownik wycieczki - Pani Agata Fokt- Danielska, Pani Małgorzata Szczygieł, Pani Edyta Spilska i Pani Edyta Mizura. Nad sprawami organizacyjnymi wycieczki czuwała Pani Urszula Magdziarz.

• CERTYFIKAT UDZIAŁU W ZBIÓRCE EKOLOGICZNEJ

• Miło nam poinformować, że nasze starania zostały docenione. Z okazji Dnia Ziemi - 22 kwietnia, przyłączyliśmy się do akcji ogólnopolskiej, zgłosiliśmy palcówkę i sprzątaliśmy tereny wokół szkoły. Zaangażowanie klas V, VII i VIII spowodowały, że nasza szkoła otrzymała certyfikat uczestnictwa w zbiórce #Sprzatamy dla Polski.

Dziękujemy za zaangażowanie i postawę proekologiczną wszystkim uczniom oraz nauczycielom.

Nad akcją w szkole czuwała p. Małgorzata Banaś

• Konkurs plastyczne: #NaszaFlaga, Mały Ilustrator, Podaj rękę Ukrainie

• Nasza szkoła przystąpiła do szeregu konkursów organizowanych przez różne instytucje. Pierwszym z nich był konkurs o tematyce patriotycznej, związanej z obchodami Uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Uczniowie wykonali prace plastyczne i  techniczne (haft), które w formie zdjęcia przesłano do organizatorów.

Uczniowie, którzy wzięli udział w konkursie: Igor Bzinkowski kl. 5, Bartłomiej Puchalski kl. 5,Ksawery Spadło kl.5, Katarzyna Utarta kl. 7.

Konkurs "Mały Ilustrator" organizowany był przez Miejskie Centrum Kultury w Skarżysku - Kamiennej, przeznaczony był dla klas I-III i polegał na wykonaniu ilustracji do wierszy Grupy Literackiej "Wiklina". Wyróżnieniem prac będzie ich publikacja przy tekstach w wydanym w najbliższym czasie tomiku poezji tejże grupy. Czekamy na wyniki!

Uczniowie, którzy wzięli udział w konkursie: Jakub Kowalczyk kl.2, Paulina Kowalczyk kl.2 i Sylwia Bzinkowska kl.2

Kolejnym konkursem plastycznym był "Podaj rękę Ukrainie", gdzie w formie wyrazu artystycznego należało przedstawić formę pomocy naszym sąsiadom, którzy aktualnie walczą o swój kraj. Prace zostały wysłane do Kuratorium Oświaty w Kielcach i czekają na rozstrzygnięcie. Trzymamy kciuki!

Udział w konkursie wzięli: Paulina Kowalczyk kl.2, Jakub Kowalczyk kl.2, Iga Stefańska kl. 3 i Jan Michta kl. 5

Nad wszystkimi konkursami czuwały panie: Małgorzata Banaś i Marzena Łabuda.

• Konkurs literacki "Koszałek Opałek opowiada"

• Miło nam poinformować, że uczeń naszej szkoły - Kacper Obarski- uczeń klasy V przystąpił do konkursu literackiego, organizowanego przez I Filię dla Dzieci i Młodzieży "Nad Skałką" - Miejską Bibliotekę Publiczną w Starachowicach. Zadaniem uczestnika było napisanie baśni lub opowiadania o perypetiach krasonludków, zwłaszcza Koszałka Opałka, który stanowi istotny element książki Marii Konopnickiej "O krasnoludkach i sierotce Marysi". Pozostało jeszcze kilka dni na rozstrzygnięcie konkursu. Czekamy z niecierpliwością na wyniki i trzymamy kciuki za Kacpra. W szkole nad konkursem czuwała p. Małgorzata Banaś.

• Pomoc dla Michała Głowackiego ze Starachowic

• W ostatnim czasie mieliśmy okazję przekazać uzbierane plastikowe nakrętki na rzecz chorego chłopca w potrzebie. Opiekunki Kółka Wolontariatu tj. pani Małgorzata Banaś i Marzena Łabuda skontaktowały się z panią Agatą Gajownik, która pomaga rodzinie chłopca i ofiarowały jej zebrane nakrętki. Michałek ma 11 lat i od kilku lat zmagał się z białaczką. Chłopiec pokonał chorobę, ale jego długotrwałe leczenie doprowadziło do wielu powikłań.

Nasza szkoła ruszyła więc z pomocą, obiecując stały kontakt i zbieranie nakrętek dla chłopca. Dziękujemy wszystkim uczniom za pomoc. Dobro powraca, nie bądźmy obojętni, pomagajmy!

• Ogłoszenie!

• 12 maja (czwartek) o godz. 16.30 odbędzie się zebranie z rodzicami uczniów klas I - VIII. Serdecznie zapraszamy.

• "Polonez" z okazji Święta 3 Maja

• W dniu 29 kwietnia 2022r. uroczyśnie obchodzona była Rocznica Uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Z tej okazji dzieci z gr. "0" pod opieką wychowawcy p. Katarzyny Krasowskiej przygotowały taniec narodowy "Polonez".

• Dzień strażaka

• 04.05.2022r z okazji Dnia Strażaka, nasze przedszkole odwiedzili strażacy z Ochotniczej Straży Pożarnej w Parszowie. Wizyta wzbudziła ogromne zainteresowanie dzieci. Przedszkolaki dowiedziały się na czym polega praca strażaka , a także omówione zostały zasady korzystania z numerów alarmowych. Przedstawiciele straży zaprezentowali naszym wychowankom m.in. ubranie specjalne i sprzęt ochrony dróg oddechowych. Dzieci aktywnie uczestniczyły w spotkaniu. Uważnie słuchały o niebezpiecznej pracy strażaka i chętnie odpowiadały  na zadawane pytania.

Ogromne zainteresowanie wzbudziła prezentacja  wozu strażackiego, sprzętu gaśniczego  i ratunkowego.  Jak się okazało największą atrakcją była możliwość lania wody przez wąż strażacki oraz przymierzenie hełmu strażackiego.

Spotkanie zakończyło się pamiątkowym zdjęciem przy wozie strażackim oraz wręczeniem pamiątkowego podziękowania.

Bardzo serdecznie dziękujemy Ochotniczej Straży Pożarnej w Parszowie za odwiedziny i przeprowadzenie super zajęć.

• Wycieczka do Wieliczki i Krakowa

• Sprawozdanie z wycieczki uczennicy klasy III:

26.04.2022r. o godzinie 6:30 wyruszyliśmy spod szkoły autokarem na jednodniową wycieczkę do Wieliczki i Krakowa. Wraz z Nami wybrali się uczniowie klas II i V. Podróż w jedną stronę zajęła Nam około 4 godzin.

Gdy dojechaliśmy do Wieliczki poznaliśmy Pana przewodnika - Ignacego, który zabrał Nas na zwiedzanie Kopalni Soli "Wieliczka". Pan opowiadał jak dawniej ludzie pozyskiwali stąd sól, wspominał o krasnoludkach solnych, które żyją w kopalni, a przed laty pomagały w przewożeniu beczek z solą. Spacerowaliśmy w grotach solnych podziwiając solne rzeźby, lśniące żyrandole. Moją uwagę najbardziej przyciągnęło jezioro, do którego wrzuca się grosiki bu wrócić tam jeszcze raz. Po zwiedzaniu kopalni poszliśmy na pyszny obiad i deser, po którym nabraliśmy sił i wyruszyliśmy w dalszą podróż do Krakowa. Bardzo szybko tam dotarliśmy i pomknęliśmy zwiedzać krakowski rynek i Sukiennice, gdzie kupiłam pamiętki dla całej rodziny. Widziałam pomnik Smoka Wawelskiego, który zieje ogniem. Wstąpiliśy na dziedziniec Zamku Królewskiego na Wawelu, aby podziwiać zabutkową budowlę. Na rynku głównym Krakowa miałam okazję na żywo posłuchać hejnału wybrzmiewającego z wieży Kościoła Mariackiego. W drodze powrotnej dopisywał Nam świetny humor. W autokarze śpiewaliśmy różne piosenki, ale przebojem została ta o kotletach mielonych.

Wycieczkę zapamiętam na bardzo długo i z radością będę ją wspominać. Wróciłam do domu bardzo zmęczona, ale super szczęśliwa.

Iga Stefańska, klasa III

• Konstytucja 3 Maja

• Dniu trzeci Maja, dniu nam święty,

Hołd ci należy nieść.

Choć dziś narodu cel wytknięty,

Pamięci twojej cześć!

W dniu 29 kwietnia 2022r. obchodziliśmy uroczyście w naszej szkole Rocznicę Uchwalenia Konstytucji 3 Maja.

Z tej okazji uczniowie klasy 7 pod opieką pań Agaty Fokt- Danielskiej i Izabeli Kutyły- Paduch przygotowali akademię. Była to artystyczna wizja niezwykłej lekcji historii. Uczniowie odegrali scenkę z życia szkolnego. Do ich klasy na lekcję przyszła Ojczyzna i Konstytucja, aby opowiedzieć o dziejach Polski. Wychowankowie zadawali pytania a goście odpowiadali na nie, by przybliżyć dzieciom kulisy uchwalenia drugiej na świecie konstytucji.

Całość inscenizacji uświetniona została patriotycznymi wierszami i pieśniami. Na szczególne wyróżnienie zasługuje gra aktorska W.Głowacza oraz pieśni wykonane przez K.Życińską i M.Szumielewicza.

Po występie klasy siódmej swoje zdolności zaprezentowały dzieci z zerówki, które pod opieką pani Katarzyny Bzinkowskiej przygotowały poloneza.

Zarówno występ starszych jak i młodszych uczniów podobał się całej społeczności szkolnej, został więc nagrodzony gromkimi brawami.

W dniu 3 maja nasz poczet sztandarowy uczestniczył  w uroczystej mszy świętej w Klasztorze Ojców Cystersów w Wąchocku, gdzie odbywały się gminne uroczystości upamiętniające Rocznicę Konstytucji 3 Maja.

• DZIEŃ ZIEMI

Z okazji Dnia Ziemi corocznie obchodzonego 22 kwietnia uczniowie naszej szkoły podjęli szereg działań dla promocji ekologii wśród swoich rówieśników.

Uczniowie klas 0 – III wzięli udział w ogólnopolskiej akcji #ZDROWOROSNA zorganizowanej przez producenta nasion W. Legutko. Dzięki akcji dzieci dowiedziały się jak ważne jest zdrowe uprawianie i zdrowe odżywianie, że uprawa roślin to nie tylko element zdrowego stylu życia, ale również świetna zabawa.  Wspólne wysiewanie warzyw i ziół było kreatywnym sposobem na  kształtowanie postaw proekologicznych i zamiłowania do zdrowej żywności. To pierwsze przygotowania do wiosennych prac i wysiewu roślin w klasowych ogródkach przyszkolnych.

Dzieci z klas I -  III spotkały się z pracownikiem Nadleśnictwa Suchedniów Panem Karolem Stefańskim, który ciekawie opowiadał o budowie lasu, jego mieszkańcach oraz znaczeniu lasu w przyrodzie i gospodarce człowieka.

W ramach zajęć świetlicowych, uczniowie wykonali prace z recyklingu, tworząc wspaniałe krajobrazy wiosenne.

Uczniowie naszej szkoły wykonali także zabawki z odpadów oraz plakaty pt. „Ziemia naszym domem”. Wystawa najciekawszych prac odbyła się na  holu szkolnym. Uczniowie z klas IV- VIII podjęli próbę napisania wiersza o tematyce ekologicznej, a siódmoklasiści i ósmoklasiści sprawdzili swoją wiedzę ekologiczną pisząc test wiedzy przyrodniczej.

Nasza szkoła wzięła także udział w III edycji akcji #SprzatamyDlaPolski pod honorowym patronatem Prezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego. Uczniowie klas V, VII i VIII wyposażeni w rękawiczki i worki, posprzątali teren wokół szkoły i bliskich jej terenów.

To był niezwykły dzień, który dostarczył uczniom i nauczycielom wiele atrakcji. Każdy z nas wyniósł dobre nawyki sprzątania po sobie, ale również promocji ekologii poprzez umiejętności plastyczne, techniczne i literackie.