• Jastrzębia Góra 2022

• W roku szkolnym 2021/2022 po raz czternasty wyjechaliśmy na Zieloną Szkołę nad morze. 6 czerwca grupa 30 uczniów z klas III – VIII  wraz z opiekunami: Barbarą Gajewską, Edytą Spilską, Małgorzatą Szczygieł, Katarzyną Michta i Marzeną Łabuda wyruszyła w podróż do  Jastrzębiej Góry.

Pierwszy dzień upłynął nam w podróży, która trwała 10 godzin. Po zakwaterowaniu w ośrodku wypoczynkowym „Sedna”, najbardziej oczekiwanym wydarzeniem było powitanie z morzem, szczególnie dla tych, którzy ujrzeli Bałtyk po raz pierwszy. W tym dniu, rozpoczęliśmy naukę układu tanecznego „Belgijka”.

W drugim dniu pobytu  zwiedzaliśmy najbliższą okolicę. Pierwszym punktem była Motylarnia  pod Latarnią Morską w Rozewiu, gdzie żyją motyle egzotyczne, które swobodnie latają wśród zwiedzających. Następnie udaliśmy się do Latarni Morskiej  w Rozewiu, w której wnętrzu znajduje się małe Muzeum Latarni Morskich, gdzie można oglądać m.in. poprzedni reflektor latarni z wyposażeniem elektrycznym.

Po przepysznym obiedzie udaliśmy się na zwiedzanie centrum Jastrzębiej Góry. Spacerowaliśmy po Promenadzie Światowida, która jest najbardziej rozrywkową częścią miasta. W licznych sklepikach dzieciaki kupowały pamiątki i upominki, a następnie w pobliskiej cukierni zajadaliśmy się przepysznymi lodami i goframi.

Po kolacji, tradycyjnie spacer nad morze i dalsza nauka „Belgijki”.

Trzeciego dnia udaliśmy się na Półwysep Helski. Pierwszym punktem zwiedzania było Fokarium, gdzie na turystów czekały przesympatyczne foki. Ssaki te żyją na terenie Stacji Morskiej Instytutu Oceanografii  Uniwersytetu Gdańskiego. Helskie Fokarium to niezwykłe miejsce, gdzie możemy zobaczyć z bliska karmienie fok i podziwiać ich sztuczki.

Po zwiedzaniu Fokarium zażywaliśmy kąpieli słonecznych i morskich. Nie zabrakło również zakupu pamiątek. W drodze powrotnej do Jastrzębiej Góry zatrzymaliśmy się w Juracie, gdzie spacerowaliśmy po molo o długości 320 metrów, które zostało wybudowane w XX wieku.

Po południu wyruszyliśmy na podbój Władysławowa. Przeżyliśmy ogrom emocji, oglądając seanse filmowe w kinie 8D np. „Przebudzenie potwora” czy „Nawiedzona kopalnia”. Po emocjonujących przeżyciach spacerowaliśmy Aleją Gwiazd Sportu, po czym udaliśmy się na przepiękną, piaszczystą plażę, po drodze wstępując do pobliskich sklepików  z pamiątkami.

Po kolacji buszowaliśmy na placu zabaw przy naszym ośrodku, gdzie oczywiście nie zabrakło dalszej nauki „Belgijki”.

Kolejny dzień był bardzo intensywny. Po obfitym śniadaniu wybraliśmy się na wycieczkę do Gdańska. We wczesnych godzinach porannych spotkaliśmy się z naszym przewodnikiem Panem Adamem, który oprowadzał nas po Gdańsku. Zwiedziliśmy m.in. Ulicę Długą i Długi Targ, Długie Pobrzeże, Ulicę Mariacką i Kościół NMP, gdzie podziwialiśmy zmianę godziny na Gdańskim Zegarze Astronomicznym.

Następnie udaliśmy się w rejs statkiem pirackim „Czarna Perła” na Westerplatte. Miejsce to jest poświęcone wydarzeniom rozpoczynającym wybuch II wojny światowej. W drodze do Pomnika Obrońców Wybrzeża mijaliśmy obszar bitwy, wartownie, ruiny koszar i miejsce spotkań Jana Pawła II z młodzieżą.

Po zwiedzeniu Westerplatte i pożegnaniu się z Panem przewodnikiem, udaliśmy się do Gdańskiego Ogrodu Zoologicznego  usytuowanego w dzielnicy Oliwa. ZOO zwiedzaliśmy podróżując  meleksami „Turbo Ślimak”.

Ostatni dzień upłynął nam na zwiedzaniu Jastrzębiej Góry, kupowaniu pamiątek, zajadaniu się goframi i lodami w naszej ulubionej cukierni. Na koniec dnia odbyła się dyskoteka na plaży – po raz pierwszy w historii Zielonej Szkoły – i myślimy, że nie po raz ostatni. Od tego wyjazdu będzie to nasza tradycja. Mimo wietrznej pogody było wesoło, radośnie i bardzo sentymentalnie, szczególnie dla uczniów klasy ósmej, którzy po raz ostatni byli z nami na Zielonej Szkole.

Podsumowanie: BYŁO REWELACYJNIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!